» » ویژگی های جدید در نسخه جدید جیمیل اندروید
ثبت نام
مطالب برتر
نظرشما در مورد سیستم؟
تبلیغات
0

ویژگی های جدید در نسخه جدید جیمیل اندروید

نویسنده: hamid   || موضوع: خبرها / نرم افزار   || تاریخ: 16-08-1393, 16:53   || بازدید: 6605

گوگل از دوشنبه‌‌ی هفته‌‌ی گذشته اندروید نسخه ۵.۰ آبنبات چوبی را منتشر کرده است. در کنار آن تقویم گوگل و سرویس جیمیل نیز با طراحی متریال بروزرسانی شده‌اند. تا این زمان که این مطلب نوشته می‌شود تنها بروزرسانی جیمیل برای دستگاه‌های اندرویدی منتشر شده که در ادامه به بررسی نکات جدید آن خواهیم پرداخت.
ویژگی های جدید در نسخه جدید جیمیل اندروید

بدیهی است که تمام دستگاه‌های اندرویدی به صورت خودکار از اپلیکیشن جیمیل بهره می‌برند اما دستگاه‌های جدیدی که اندروید نسخه 5.0 آبنبات چوبی یا اندروید نسخه 4.0 به بالا را اجرا می‌کنند، نسخه جدید این اپلیکیشن را با ویژگی‌ها و ظاهری جدید دریافت خواهند کرد.

طراحی جدید
زمانی که اپلیکیشن جدید جیمیل را باز می‌کنید اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند طراحی جدید این برنامه و آن نوار قرمز رنگ بالای برنامه است. شما همچنان اسلاید کناری برنامه را در اختیار دارید تا از آن طریق اکانت ایمیل خود را تغییر دهید و به دسته بندی‌های مختلف جیمیل شامل Primary ،Social ،Promotions و Updates دسترسی داشته باشید.
ظاهر جدید جیمیل با سبک طراحی متریال به نظر بسیار تمیز‌تر و جذاب‌تر از قبل شده است. فضا‌های سفید بیشتر و طراحی فلت که ظاهر iOS اپل را به یاد می‌آورد ظاهر برنامه‌ها را بسیار عالی کرده است. در این طراحی جدید، مخاطبین شما در یک آیکون دایره‌ای نمایش داده می‌شوند (بر خلاف ظاهر مربعی در نسخه‌های قبل).
همچنین متوجه خواهید شد که منوی شبیه به اسلاید که هر دسته را در درون خود جای داده، اکنون یک آیکون مخصوص به خود دارد که با آن گردش در برنامه و پیدا کردن هر چیزی بسیار سریع‌تر شده است.
ویژگی های جدید در نسخه جدید جیمیل اندروید

دیگر فقط جیمیل نیست
احتمالا بزرگترین تغییر در جیمیل تازه منتشر شده، توانای اضافه کردن اکانت‌های ایمیل از دیگر سرویس دهنده‌ها است. شما قادرید هر دو اکانت IMAP و POP شبیه به ایمیل یاهو، اوت‌لوک مایکروسافت و دیگر اکانت‌ها را به اپلیکیشن جیمیل خود اضافه کنید. پیش از این شما تنها می‌توانستید با اضافه کردن اکانت‌های دیگر به گوشی اندرویدی خود ایمیل‌ها را در اپلیکیشن خالص اندروید مشاهده کنید؛ اما از هم‌اکنون و در نسخه ۵.۰ جیمیل قادرید هر اکانت ایمیل دیگری را به جیمیل نیز اضافه کنید.
این قدمی بزرگ برای جیمیل است تا به اپلکیشن اول سامان‌دهی ایمیل‌های شما بدل شود چرا که اکنون شما انعطاف پذیری زیادی در دسترسی به حساب‌های کاربری مختلف خود تنها در یک اپلیکیشن واحد خواهید داشت.
ویژگی های جدید در نسخه جدید جیمیل اندروید

با اینباکس خود تعامل کنید
در ابتدا برخی تغییر‌های ایجاد شده در این برنامه کوچک به نظر می‌رسند، اما اگر از این اپلیکیشن به صورت روزانه استفاده کنید متوجه خواهید شد که همان تغییرات و ویژگی‌های جدید چقدر می‌توانند کاربردی باشند.
دکمه Compose برای نوشتن ایمیل جدید اکنون در پایین و سمت راست تلفن شما حضور دارد، جایی که می‌توانید خیلی سریع‌ نوشتن یک ایمیل جدید را شروع کنید. همچنین در پایین هر ایمیل دکمه Reply وجود دارد که باز هم در سرعت پاسخ به یک ایمیل کار شما را ساده‌تر می‌کند.
تغییر بعد خارج شدن برخی عملکرد‌های بسیار متداول از منو‌های مخفی برنامه و وارد شدن آن‌ها به درون رابط کاربری اصلی اپلیکیشن جیمیل است. در Inbox دکمه‌ای در سمت راست و بالای صفحه وجود دارد که برای حرکت ایمیل‌ها (یا گروهی از ایمیل‌ها) به یک پوشه متفاوت کاربرد دارد، در بخش Compose نیز دکمه جدید برای ضمیمه کردن وجود دارد که در بالا و سمت راست منتظر شما است. این ویژگی‌ به این شکل که قبلا آن‌ها را نداشته‌اید، جدید نیستند اما خارج کردن آن‌ها از منوی مخصوص و آوردن آن‌ها به رابط کاربری اصلی برنامه بسیار کاربردی و سودمند است.

[img=right]http://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/large/public/article_images/2014/06/gmail-before-after.jpg?itok=kXM_lztR[/img]

گزینه‌های بیشتر برای اعمال‌های حرکتی
در اپلیکیشن قدیمی جیمیل با سویپ کردن بر روی ایمیل‌ها می‌توانستید آن‌ها را حذف کنید. اما ویژگی‌های جدیدی در تنظیمات برنامه هستند که به شما اجازه می‌دهند نحوه تعامل خود با پیام‌های جدید را انتخاب کنید.
ویژگی های جدید در نسخه جدید جیمیل اندروید
اگر به General Settings جیمیل بروید، لیستی از عملکرد‌های پیش‌فرض را خواهید دید. از اینجا می‌توانید انتخاب کنید که با Archive کردن، ایمیل در اکانت شما ذخیره شود یا اینکه ایمیل را به صورت کلی حذف کنید. همین که انتخاب خود را در تنظیمات انجام دادید، هر باری که دست خود را بر روی ایمیلی سویپ کنید (به سمت راست یا چپ بکشید) به همان طریقی که در تنظیمات انتخاب شده، جواب خواهید گرفت.

راهی بسیار بهتر برای سامان‌دهی ایمیل‌ها
اپلیکیشن جدید جیمیل قرار نیست ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای را به شما ارزانی دارد اما به جای آن ترفند‌های کوچک اما کاربردی به همراه ظاهری جذاب و جالب با خود دارد که کار کردن با این اپلیکیشن و خواندن و ارسال ایمیل را بسیار راحت می‌کند. توانایی دسترسی به اکانت‌های مختلف ایمیل در این طراحی زیبا قطعا ویژگی بسیار خوبی به شمار می‌رود که به شما اجازه چک کردن تعداد کمتری اپلیکیشن‌های ایمیل را می‌دهد.

ویژگی های جدید در نسخه جدید جیمیل اندروید

مطالب مشابه:

بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

ارسال نظر

نام:*
E-Mail:
متن نظر:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود

کلیدواژه های سایت