ثبت نام
مطالب برتر
نظرشما در مورد سیستم؟
تبلیغات
0

واقعا SEO یعنی چه؟!

نویسنده: hamid   || موضوع: آموزش / گوناگون   || تاریخ: 26-12-1392, 07:24   || بازدید: 5520

سئو چیست؟

برای شروع آموزش ها اول از همه می بایست این کلمه یعنی سئو رو معنی کنیم . سئو ( به زبان انگلیسی SEO یا Search Engine Optimization ) یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ؛

واقعا SEO یعنی چه؟!


واقعا SEO یعنی چه؟!

حال بهینه سازی برای موتورهای جستجو چه فایده ای دارد ؟!
هر چه سایت شما بهینه تر باشد یعنی ساختار سایت و مطالب شما برای ربات های موتورهای جستجو کننده قابل فهم تر باشد سایت شما در صفحات نخست جستجوگر ظاهر می شود و بازدیدکنندگان بیشتری به سمت سایت شما انتقال داده می شوند که همگی به مطالب و خدمات سایت شما نیاز دارند.

اهمیت این مطلب زمانی آشکار می شود که بنابه آمارهای موجود در حدود 80 درصد از بازدیدکنندگان سایت های شما از سمت موتورهای جستجوگر اعم از گوگل و یاهو و بینگ و . . . می باشند که اگر سایت شما امتیاز مناسبی از ربات های این جستجوگر ها نداشته باشند این تعداد بازدید کننده را از دست خواهید داد.

جایگاه دیتالایف انجین و تی دیتالایف ( نسخه بهینه شده و موثر در سئو ) در این بین نسبت به سایر رقبا از جمله وردپرس و جوملا و ... بسیار مطلوب است چرا که به صورت مستقل و به هنگام نصب پیش نیازهای لازم برای تکنیک های سئو بر روی Engine این سیستم مدیریت محتوا قرار دارد و نیاز به نصب افزونه ، کامپوننت و ... را ندارد .

واقعا SEO یعنی چه؟!


انواع سئو به دو دسته ی زیر تقسیم می شوند :

off-page SEO : تغییراتی که جدا از سایت صورت می پذیرد.

on-page SEO : تغییراتی که بر روی سایت برای افزایش رنک آن انجام می گیرد.



قبل از شروع برای بهینه سازی وب سایت، اول باید بدانید که چه کلمات کلیدی هدف شما می باشد و 3 یا 4 مورد را برای افزایش رنک سایت خود در زمان جستجوی این کلمات انتخاب نمائید. کلمه کلیدی که انتخاب می کنید باید بسیار کوتاه بوده و از انتخاب کلمات بسیار عمومی حدالامکان پرهیز نمائید. یکی از رابج ترین اشتباهات در میان افرادی که اقدام به بهینه سازی سایت خود می کنند، بکار بردن تعداد بسیار زیاد کلمه کلیدی در هر صفحه می باشد، مثلا 500 کلمه مختلف که دارای میزان بالایی از جستجو هستند را در صفحه خود بکار می برند، در حالیکه گوگل و سایر موتور های جستجو برای دوری از اشتباه در طبقه بندی سایت ها بسادگی از کنار چنین مواردی می گذرند و به سایت های اینچنینی رنک بسیار پایینی را اختصاص می دهند. بنابراین تعداد کلمات کلیدی باید معقول و متناسب با محتوای صفحه وبسایت شما باشد.


چند نکته مهم در بهینه سازی وب سایت:

- بسیار مهم است که در هر صفحه از عنوان مناسب و گویا استفاده نمائید.

- حجم سایت شما نباید میزانی باشد که کاربران در بازکردن صفحات با مشکل روبرو شوند.

- سرعت باز شدن وب سایت اهمیت زیادی خواهد داشت.

- برای عکس های خود از توضیح ( description ) استفاده کنید.

- در هر صفحه از کلمات کلیدی جداگانه و مرتبط استفاده کنید.

- برای صفحه خود توضیح بنویسید.

- امکان به اشتراک گذاری مطلب را برای کاربران در انتهای مطلب اضافه نمائید.

- دقت کنید که RSS و یا امکان خوراک برای استفاده کاربران مهیا باشد.



الگوریتم جدید گوگل دشمن شماره یک سایت های کپی کننده
واقعا SEO یعنی چه؟!

الگوریتم پاندا ویرایش جدیدی از الگوریتم جستجوی گوگل به شمار نمی آید بلکه در اصل پاندا برای منظم کردن نتایج جستجو، حذف اسپم ها و سایت های دارای محتوای قدیمی و یا کپی برداری شده (Content Farm) مورد استفاده قرار می گیرد.

افرادی که در مسئله بهینه سازی وب سایت (سئو) برای موتور های جستجوگر تخصص دارند شاهد تغییرات چشمگیر رتبه سایت های مختلف شده اند.

سایت هایی که تا دیروز رتبه 1 در جستجوی گوگل را داشته اند هم اکنون در نتایج گوگل دیده نمی شوند تمام این سیاست ها به خاطر ضعف گوگل در جستجو ها بود.

اکنون با ورود الگوریتم پاندا دیگر از (Content Farm) سایت هایی که کپی برداری می کنند و یا اطلاعات نامربوط در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند خبری نیست. می توان اینطور بیان کرد که: پاندا برای فیلترسازی وب سایت ها با مطالب پر کیفیت به وجود آمده است.

اگر می خواهید جناب پاندا به شما روی خوش نشان دهد و با شما قهر نکند نکات زیر را رعایت کنید:
واقعا SEO یعنی چه؟!

چند صفحه با کلمات کلیدی یکسان نداشته باشید

لینک های یکسان در دایرکتوری های وب ندهید

تبادل لینک با سایت هایی با کیفیت پایین نداشته باشید

وب سایت خود را تمیز کنید. مطالب قدیمی را حذف یا ویرایش کنید و مطالب جدید اضافه کنید

مطالبی که از سایت های دیگر کپی برداری کردید حذف کنید

مطالب با کیفیت پایین را از سایت خود حذف کنید

صفحه با محتوا گم نداشته باشید

مطالب جدید و پر محتوا را مرتبا یه سایت اضافه کنید

تبلیغات بیش از حد انجام ندهید

لینک های داخلی بی ارزش را کم کنید

استفاده بیشتر از تصاویر در بین متون

در نهایت برای در امان ماندن از الگوریتم های جدید موتور جستجوی گوگل و بهبود سئو و بهینه سازی سایت خود بایستی برای خوانندگان خود مطلب بنویسید. سعی کنید در سایت خود قسمتی به نام وبلاگ داشته باشید و در آن راجب زمینه فعالیت خود مقاله بنویسید.

واقعا SEO یعنی چه؟!


تغییرات در سیستم رتبه بندی گوگل
گوگل با هدف بالا بردن کیفیت نتایج جستجو، در ماههای اخیر تغییراتی در سیستم رتبه بندی خود ایجاد کرده است. کماکان رتبه سایتها به محتوای آنها و پیوندهایی که می گیرد مرتبط است اما به نظر می رسد توجه به انتشار محتوای جدید در سایت بیشتر شده است.

بنابراین به مدیران سایتها توصیه می شود راهکارهایی برای بروزرسانی منظم سایت خود بیابند. تلاش شود مطالب عادی و طبیعی نوشته شود و از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی پرهیز نمایند. سبک و سیاقی در نوشته های خود داشته باشند که متن آنها را از سایر سایتها متمایز کند. همچنین توصیه می شود از سایت خود کاربران را به سایتهای دیگر ارجاع دهند و با باز انتشار خلاصه متنهای خود در شبکه های اجتماعی، مخاطبانی در این شبکه ها برای خود دست و پا کنند و لینک بگیرند.

واقعا SEO یعنی چه؟!

مطالب مشابه:

بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

ارسال نظر

نام:*
E-Mail:
متن نظر:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود

کلیدواژه های سایت