» » چگونه با وسایل دیجیتال مسافرت کنیم؟
ثبت نام
مطالب برتر
نظرشما در مورد سیستم؟
تبلیغات
0

چگونه با وسایل دیجیتال مسافرت کنیم؟

نویسنده: hamid   || موضوع: آموزش / گوناگون   || تاریخ: 27-12-1392, 08:25   || بازدید: 10002

از آنجا که قرار است سفر به ما خوش بگذرد، نوع رفتار و نگهداری از این دو دسته وسایل بسیار مهم است تا خاطره تلخی شکل نگیرد و برنامه سفر به مراسم سوگواری برای همراهان دیجیتالی تبدیل نشود. در ادامه، بهترین روش های نگهداری و استفاده بهینه از گجت ها را هنگام سفر بررسی کرده ایم.

خانه نشین ها
چگونه با وسایل دیجیتال مسافرت کنیم؟

همان طور که گفتیم در فصل مسافرت، گجت ها به دو دسته کلی تقسیم می شود. خانواده اول چاره ای ندارند جز این که تمام زمان سفر را در خانه تنها بمانند، چون این گجت ها را نباید به حال خود رها کنند، زیرا ممکن است یک بی دقتی باعث شود در زمان بازگشت با صحنه ای دلخراش روبه رو شوید. گجت های خانه نشین معمولا رایانه های رو میزی و کنسول های بازی هستند. بهتر است لپ تاپ را نیز در این فهرست قرار دهید، زیرا با این که لپ تاپ وسیله ای قابل حمل است، اما گزینه مناسبی برای سفرهای طولانی نیست و بیشتر در سفرهای درونشهری و روزانه از آن استفاده می شود. بنابراین وقتی سفرتان تفریحی بوده و کاری نیست، پس بهتر است در حق لپ تاپ خود ظلم نکنید و با دوری آن کنار بیایید.

فراموش نکنید هنگام سفر ارتباط برق همه گجت ها ی درون خانه را قطع کنید، البته لازم نیست باتری لپ تاپ خود را از دستگاه جدا کنید، زیرا کمتر از دو هفته بدون استفاده بودن باتری به آن آسیب می رساند. نکته اینجاست که این مساله درباره دسته کنسول های بازی صدق نمی کند. بنابراین از ماندن باتری در دسته دستگاهتان خودداری کنید، زیرا امکان خراب شدن این باتری ها بسیار بالاست. همچنین تا یادتان نرفته هارد جانبی را که برای استفاده در سفر برداشته بودید، به جای خود بازگردانید، زیرا در بهترین حالت فقط ۴۰ درصد احتمال دارد یک هارد خارجی پس از یک سفر طولانی سالم به خانه برگردد.

همسفران
چگونه با وسایل دیجیتال مسافرت کنیم؟

دسته دوم از خانواده گجت ها که در همه دقایق سفر مقابل چشمان شما هستند، از سه عضو اصلی تلفن همراه، تبلت و دوربین تشکیل می شود. این گجت ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند. نحوه نگهداری، استفاده و حفظ امنیت این ابزارها، سه رکن اصلی به همراه داشتن این محصولات در سفر است. پس قبل از هر چیز یک محل خوب برای نگهداری از این وسایل پیدا کنید. برای مثال، کیف نگهدارنده برای یک دوربین از هر چیزی مهم تر است، پس لازم است قبل از سفر به این مساله خوب فکر کنید.

نکته دوم انرژی ذخیره شده و تامین انرژی است که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم. تامین انرژی دستگاهی مانند تلفن همراه بسیار مهم است، اما فراموش نکنید این کار نباید به هر قیمتی انجام شود. تا جایی که می توانید از رابط برق ماشین برای شارژ دستگاه های خود استفاده نکنید، زیرا نوسانات برق می تواند به عمر باتری شما برای همیشه پایان دهد. در ادامه با چند نکته امنیتی دیگر آشنا می شوید که چشمپوشی از آنها ممکن است گران تمام شود.

حفظ سلامت مسافران
چگونه با وسایل دیجیتال مسافرت کنیم؟

متاسفانه بیشتر کاربران، امنیت تلفن های هوشمند و تبلت های خود را به اندازه رایانه های شخصی جدی نمی گیرند، اما حقیقت این است که تلفن های هوشمند و تبلت ها از رایانه های شخصی آسیب پذیرترند و سریع تر اطلاعات شما را فاش می کنند. هرگز نباید تصور کنید چون شما مشغول خوشگذرانی و تفریح هستید، از اقدام های سودجویان خبری نیست. بهتر است با انجام چند کار ساده خیال خود را تا حد زیادی راحت کنید. بهترین کار برای بستن درهای ورود دیگران به دستگاهتان، استفاده نکردن از اینترنت عمومی و مراکز نامطمئن است، زیرا بعضی سودجویان، با هدف دستیابی به اطلاعات شما یک مرکز پخش اینترنت فرعی ایجاد می کنند.

همچنین تا جایی که می توانید، اطلاعات بسیار مهمتان را روی گوشی تلفن همراه نگهداری نکنید. اطلاعاتی مانند رمز عبور و همچنین ثبت اطلاعات شخصی افراد خاص در تلفن همراه می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر عادت دارید در شبکه های اجتماعی پست بگذارید، تا جای ممکن از تعیین موقعیت مکان های خاص خود داری کنید، زیرا این کار به افراد اجازه می دهد از محل دقیق شما مطلع شوند. علاوه بر این برای بالاتر رفتن امنیت گوشی تان بهتر است از آخرین نسخه های سیستم عامل تلفن همراه استفاده کنید، زیرا در این به روز رسانی ها، حفره های امنیتی کشف و مسدود می شود. همچنین از آنتی ویروس و نرم افزارهای امنیتی غافل نشوید. برنامک هایی مانند Norton Mobile Security و DroidSecurity anti virus برای گوشی های اندرویدی بسیار کاربردی و لازم است.

در جستجوی دوست
چگونه با وسایل دیجیتال مسافرت کنیم؟

تصور کنید برای صرف ناهار به رستورانی می روید و ناخواسته تلفن همراه خود را آنجا جا می گذارید تا متوجه مفقود شدن تلفن همراهتان شوید و به مکانی که آن را جا گذاشتید بازگردید دست کم چند دقیقه طول می کشد همین زمان برای ناپدید شدن تلفن شما کافی است. برای این که به بازگشت تلفن همراهتان امید داشته باشید، باید از قبل به فکر باشید. اکنون بیشتر تلفن های هوشمند از قابلیتی برخوردار است که امکان ردیابی را به صاحب خود می دهد، اما باید از قبل آن را فعال کنید.

برنامک Find My iPhone بهترین انتخاب برای ردیابی دستگاه های اپل است. این برنامک که روی سرویس ابری اپل کار می کند، در صورت فعال بودن می تواند محل دقیق دستگاه را در هر جای جهان نشان دهد. دو برنامک Find My Android و Find My Phone مشابه همین کار را برای تلفن های هوشمند اندروید انجام می دهد. مراکز پلیس نیز روش های خاص خود را برای پیدا کردن تلفن همراه دارد.

نوشدارو پس از مرگ
چگونه با وسایل دیجیتال مسافرت کنیم؟


ممکن است آنقدر خوش شانس نباشید که بتوانید گجت گم شده خود را بیابید، پس بهتر است راهکارهای افزایش امنیت و حفظ حریم شخصی را در دستگاه های خود بالا ببرید تا اگر این گجت ها به دست افراد سودجو افتاد، خیالتان بابت اطلاعاتی که روی آنها دارید، راحت باشد. در دنیای واقعی، حریم خصوصی پدیده ای اساسی است که حفظ آن بسیار اهمیت دارد. دنیای مجازی هم از این قاعده مستثنا نیست. اولین قدم در این راه، استفاده از سد امنیتی Screen Lock است. حتما این تنظیم را در گوشی خود فعال و از رمزهای عبور قوی استفاده کنید. فعال کردن یک کلمه عبور یا pin برای دستگاه های مختلف باعث می شود در صورت گم شدن آن، کسی نتواند به محتویاتش دسترسی پیدا کند. سعی کنید برای پوشه های مهم تان مانند عکس ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی از رمز عبور جداگانه استفاده کنید. برنامک های isafe برای اپل و brief case برای اندروید کمک می کند کسی نتواند از اطلاعات شما سوءاستفاده کند.

یکی از مطمئن ترین راه ها، از بین بردن خودکار داده هاست. بیشتر سیستم های عامل گوشی های همراه پس از چند بار تلاش ناموفق برای وارد کردن کلمه عبور از قابلیت حذف خودکار داده های گوشی بهره می برند. این ویژگی فرصت حدس زدن کلمه عبور را از سارق می گیرد و داده ها را به طور خودکار از بین می برد. اپل، بلک بری و ویندوزفون از این قابلیت پشتیبانی می کنند. برای استفاده از حذف خودکار روی اندروید به نصب برنامک Wipe Date نیاز است. فراموش نکنید این روش، داده های شما را کاملا پاک می کند؛ پس همواره از اطلاعات روی گوشی خود پشتیبان تهیه کنید. به یاد داشته باشید روش های زیادی برای بازیابی اطلاعات وجود دارد. پس اگر اطلاعات شخصی تان تا این حد حیاتی است، می توانید از نرم افزارهایی که از بازگردانی اطلاعات جلوگیری می کنند، استفاده کنید. دو برنامک wipe و CCleaner با فعالسازی دوباره نویسی تصادفی اطلاعات پاک شده می توانند بازیابی مجدد آنان را ناممکن کنند.

سعی کنید SIM PIN و Phone Security تلفن همراه خود را غیرفعال نکنید، زیرا بعضی تلفن ها این قابلیت را دارند که پس از مفقود شدن می توان با یک پیامک آن را قفل و از دسترس سارق خارج کرد. برای قفل کردن دستگاه خود باید شماره گوشی و شماره سیمکارت را داشته باشید. اگر از شماره گوشی یا IMEI خود اطلاع ندارید #06#* را وارد کنید تا این شماره روی صفحه نمایشتان ظاهر شود.

بیدار باش همیشگی
چگونه با وسایل دیجیتال مسافرت کنیم؟

نگرانی از تمام شدن باتری تلفن هنگام سفر یکی از معضلات همیشگی کاربران است. بیشتر تلفن های همراه از تنظیمات ویژه ای برخوردار است که مصرف آنها را در شرایط خاص بهینه می کند تا عمر باتری بیشتر شود. راهکارهایی مانند کم کردن نور صفحه نمایش، بستن برنامه های اضافی و همچنین قطع سرویس های ارتباطی مانند وای فای و بلوتوث تا حد زیادی می تواند به طولانی شدن عمر باتری کمک کند. علاوه بر اینها، نحوه شارژ کردن تلفن همراه و تبلت نیز در این ارتباط بی تاثیر نیست. نگذارید شارژ باتری شما به صفر درصد برسد و دستگاه خاموش شود. برای همین همیشه قبل از خاموش شدن دستگاه، آن را شارژ کنید. اگر هنگامی که ۵۰ درصد باتری خالی شده است آن را شارژ کنید، باتری عمر بیشتری خواهد داشت.

لازم است بدانید باتری های جدید که معمولا لیتیومی هستند، برخلاف تصور عمومی به شارژ کامل و صد درصد احتیاج ندارند. اگر باتری را تا صد درصد شارژ کردید، آن را از برق بکشید تا بیش از این به برق متصل نباشد. در کنار تمام اینها باز هم یک ترفند دیگر برای بیشتر کردن عمر باتری وجود دارد و آن استفاده از برنامک های بهینه سازی عمر باتری است. دو برنامک رایگان Battery Doctor و Battery Life Pro به ترتیب برای آیفون و اندروید، گزینه های مناسبی برای مدیریت بهتر عمر باتری تلفن همراه یا تبلت است.

چگونه با وسایل دیجیتال مسافرت کنیم؟

مطالب مشابه:

بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

ارسال نظر

نام:*
E-Mail:
متن نظر:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود

کلیدواژه های سایت