» » ردیابی رایانه، تبلت یا اسمارت فون مان
ثبت نام
مطالب برتر
نظرشما در مورد سیستم؟
تبلیغات
0

ردیابی رایانه، تبلت یا اسمارت فون مان

نویسنده: hamid   || موضوع: آموزش   || تاریخ: 31-04-1393, 12:10   || بازدید: 4456

آیفون و مک و آیپد پیش‌تر در اینجا توضیح داده شد، اما می رسیم به:

تبلت ها و گوشی های اندرویدی

مدیریت کننده فایل درون سازی شده اندروید (Android Device Manager) به شما این اجازه را می دهد تا گوشی ها یا تبلت های اندرویدی را ردیابی، قفل یا نابود کنید. شما باید این ویژگی را بر روی هر دستگاه اندرویدی تان فعال کنید. برای این، ابتدا اپ Google Settings را باز کرده، Android Device Manager را لمس کرده و آن را فعال نمایید.

پس از فعال نمودن آن با مراجعه به سایت گوگل پلی و کلیک بر روی آیکون gear، با انتخاب Android Device Manager موقعیت جغرافیایی دستگاه تان را بر روی نقشه خواهید دید.برخلاف راه حل اپلی، مدیریت کننده فایل اندرویدی پس از یک ریست فکتوری (بازگشت به تنظیمات کارخانه ای) از بین خواهد رفت و عملا در صورت دزدیده شده شانس کمی برای دسترسی مجدد به گوشی تان خواهید داشت. سرویس ردیابی اپل یک خاصیتی که دارد علاوه بر این که پس از فکتوری ریست، خاصیت محافظت خود را از دست نمی دهد، تاریخچه ای از جا به جایی های آیفون و آیپد را در واحد زمانی برایتان به نمایش می گزارد که بدانید چه زمان کجا بوده است.

ردیابی رایانه، تبلت یا اسمارت فون مان

اما خب اندروید این ویژگی را شامل نمی شود و تنها موقعیت هنگامی را که به سیستم وارد شده اید دریافت می کند و اگر از سیستم خارج شوید تمامی داده های جغرافیایی را از دست خواهید داد.
البته گوگل هم بیکار ننشسته و چاره هایی اندیشیده است. برای مثال اگر دستگاه تان روت باشد، اپ ضد سرقت Avast! یک فکتوری ریست را رد خواهد داد، اما اگر یک رام جدید نوشته شده یا رام اصلی دوباره فلش شود، نرم افزار ردیابی پاک خواهد شد.

Android Lost نیز به شما امکان می دهد تا سریعا یک دستگاه را ردیابی کنید، حتی اگر تا کنون هیچ گاه از نرم افزار ردیابی استفاده نکرده اید. دیگر راه حل ها ویژگی های قدرتمند تری را نیز ارائه می کنند که از جمله آن ها می شود به گرفتن نگاره با دوربین گوشی یا شنیدن صدای اطراف با استفاده از میکروفون اشاره کرد.


Windows Phone

ردیابی رایانه، تبلت یا اسمارت فون مان

ویندوز مایکروسافت چاره ای به نام Find My Phone را داراست؛ تنها کافی است بهSettings > Find My Phone مراجعه کرده و آن را تنظیم نمایید. سپس با مراجعه به سایت Windows Phone و کلیک بر روی Find My iPhone واقع بر گوشه راستی بالا، تلفن همراه تان را از راه دور ردیابی، قفل یا پاک کنید طوری که انگار نه انگار چیزی در کار بوده است!

فقط یک نکته) ویژگی Find My Phone مانند Android Device Manager با یک ریست فکتوری به درجات اعلی خواهد پیوست…



رایانه و تبلت ها
بدی رایانه های این است که مایکروسافت راه یکپارچه ای برای ردیابی تبلت ها و رایانه های ویندوز ارائه نداده و شما مجبورید از برنامه های شخص ثالث (Third Party) استفاده نمایید. برای این مشکل برنامه ای به نام Prey وجود دارد که اگر طرح پایه ای آن را انتخاب کنید، رایگان بوده و شما نیازی به پرداخت هیچ مبلغی ندارید. این برنامه باید پیش از وقوع حادثه نصب و تنظیم شود. سپس اگر دستگاه شما دزدیده یا گم شد می توانید با ورود به سایت پِرِی آن را از راه دور قفل یا ردیابی کنید.

البته با وجود محاسنی که این سرویس ها ارائه می کنند، هیچ کدام قابلیت های اپل را ندارند و راهی برای رمز گزاری ایمنFirmware UEFI / BIOS وجود ندارد. این رمز از روشن شدن مجدد رایانه جلوگیری می کند و تا هنگامی که رمز یا شماره ای را که از راه دور ست می کنید وارد نکنید، نصب کردن مجدد ویندوز که هیچ، بایوس را هم نمی توانید باز کنید! که البته رایانه ها و تبلت های ویندوزی به دلیل فقدان رمز سفت افزاری از راه دور (Remote Firmware Passcode) به راحتی با نصب یک ویندوز باز شده و نرم افزار ردیابی از بین می رود.

از جایی که ویندوز RT امکان نصب نرم افزار های دسکتاپی ترد پارتی را ندارد، انجام چنین حقه ای روی دستگاه هایی مانند Surface RT یا Surface 2 وجود ندارد. در عوض شما از ویندوز استور نیاز به نصب اپ ردیابی دستگاهی به نام Windows Location Tracker دارید. حداکثر توانایی هایی که این گونه اپ های شخص ثالث دارند، نمایش موقعیت جغرافیایی GPS دستگاه شما بوده و امکاناتی نظیر کنترل از راه دور یا پاکسازی آن را در اختیار نخواهید داشت.

ردیابی رایانه، تبلت یا اسمارت فون مان

پی سی های لینوکس

لینوکس در این زمینه تفاوت چندانی با ویندوز ندارد اما مزیتش نسبت به آن این است که Prey بر روی لینوکس نیز اجرا می شود، بنابراین کار چندان سختی پیش رو ندارید اما محدودیت ها همچنان وجود دارند؛ این برنامه یک برنامه ترد پارتی بوده و نمی توانید از راه دور یک گذرواژه BIOS تعیین کنید یا رایانه را تماما قفل کنید. تنها با نصب مجدد سیستم عامل، تمامی توانایی و امید شما برای ردیابی رایانه لینوکسی از بین خواهد رفت.

کروم بوک ها

ردیابی رایانه، تبلت یا اسمارت فون مان

سیستم عامل کروم (که همانطور که از نامش پیداست متعلق به شرکت گوگل است)، نیز متاسفانه راه حلی برای ردیابی یکپارچه دستگاه گم شده ارائه نمی کند اما پکیج هایی برای ردیابی و مکان یابی کروم بوک های گم شده وجود دارند که عموما محصولاتی تجاری بوده و در ارتباط با شرکت های بزرگ هستند. برای مثال GoGuardian از آن دسته از برنامه هاست که به شما در ردیابی و بازیابی کروم بوک های دزدیده شده کمک می کند اما هدف متمرکز آن مدارس بوده و در حال حاضر در حال گسترش می باشد.

گوگل و مایکروسافت هر دو قول افزودن ویژگی “kill switches” مشابه آیفون را در آینده محصولاتشان داده اند تا بلکه با افزوده شدن این قابلیت به تلفن های اندرویدی و ویندوز از بار میزان دزدی بکاهد. البته اخیرا مایکروسافت در حال یکپارچه سازی ویندوز فون و ویندوز ۸ می باشد بنابراین نسخه بعدی ویندوز شامل ویژگی درون سازی شده ردیابی خواهد بود. امیدواریم که اینچنین باشد…

مطالب مشابه:

بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

ارسال نظر

نام:*
E-Mail:
متن نظر:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود

کلیدواژه های سایت