» » باید ها و نباید ها برای خرید کارت‌های SD
ثبت نام
مطالب برتر
نظرشما در مورد سیستم؟
تبلیغات
0

باید ها و نباید ها برای خرید کارت‌های SD

نویسنده: hamid   || موضوع: سخت افزار / آموزش   || تاریخ: 9-05-1393, 07:43   || بازدید: 10854

کارت‌های حافظه در دوربین‌های دیجیتالی، پلیرها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما همه کارت‌های SD هم مانند یکدیگر نیستند و از نظر کلاس سرعت، ابعاد فیزیکی و ظرفیت تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.
ابزارهای مختلف نیاز به کارت‌های SD متفاوتی نیاز دارند. در اینجا شما را با این تفاوت‌ها آشنا می‌کنیم تا با در اختیار داشتن دانش کافی اقدام به خرید نمایید.

کلاس‌ها سرعت
اگر بخواهیم به صورت ساده بگوییم همه کارت‌های SD سرعت یکسانی ندارند و این مسأله برای انجام امور مختلف درجات مختلفی از اهمیت را دارد. برای مثال، اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید که باید به صورت پشت سر هم از طریق دوربین DSLR از سوژه خود عکس‌های با کیفیت RAW بگیرید، به یک کارت SD بسیار سریع نیاز خواهید داشت تا به سریع‌ترین شکل ممکن عکس‌های گرفته شده را ذخیره نماید. یک کارت حافظه سریع همچنین در زمان ضبط فیلم‌های با رزولوشن بالا و ذخیره‌سازی آن به کار می‌آید. اما اگر یک کاربر معمولی هستید که برای ذخیره‌سازی عکس‌ و فایل‌های رسانه‌ای معدود روی تلفن همراه خود نیاز به این کارت‌ها دارید سرعت اهمیت بالایی برایتان نخواهد داشت.

باید ها و نباید ها برای خرید کارت‌های SD

تولید کنندگان از عبارت کلاس سرعت (speed classes) برای اندازه‌گیری سرعت کارت حافظه خود استفاده می‌کنند که به شرح زیر می‌باشد:
چهار کلاس سرعت برای کارت‌های SD وجود دارد: 10، 8، 4 و 2 که کلاس 10 سریع‌ترینشان است و کلاس 2 کندترین آنها. کارت‌های کلاس 2 برای فیلم‌های با رزولوشن استاندارد یا معمولی مناسب هستند در حالی که کارت‌های کلاس 4 و 6 برای ضبط فیلم‌های HD و انواع کلاس 10 نیز بهترین انتخاب برای فیلم‌های فول اچ‌دی هستند.
علاوه بر اینها دو کلاس سرعت بالا ( Ultra High Speed) یا اصطلاحا UHS نیز وجود دارد که کمی گران‌تر هستند و برای استفاده کاربران حرفه‌ای طراحی شده‌اند. این کارت‌ها برای ابزارها و وسایل الکترونیکی پشتیبانی کننده از UHS طراحی شده‌اند و تنها از طریق آنها قابل استفاده هستند.

لوگوی مربوط به کلاس‌های مختلف سرعت به شرح زیر است:
اگر نیازهای شما در حد معمول قرار دارد یک کارت کلاس 4 یا 6 برای دوربین دیجیتال، تلفن هوشمند یا تبلت شما کفایت می‌کند. کارت‌های کلاس 10 همانگونه که گفته شد برای آن دسته از کاربرانی مناسب هستند که فیلم‌هایی با رزولوشن بالا ضبط می‌کنند یا عکس‌های RAW با استفاده از آنها می‌گیرند. کارت‌های کلاس 2 سرعت پایینی دارند و معمولا روی ارزان‌ترین دوربین‌های دیجیتال یافت می‌شوند و توصیه نمی‌کنیم که آنها را خریداری نمایید، اما حتی ارزان‌ترین دوربین‌ها هم می‌توانند فیلم‌های HD ضبط کنند.

کلاس سرعت کارت‌های SD روی خود آن نوشته شده است:
اگر روی کارت خریداری شده شما کلاس سرعتی ذکر نشده باشد، شما یک کارت کلاس 0 دارید. این کارت‌ها پیش از طراحی سیستم رتبه‌بندی کلاس سرعت کارت‌های حافظه وارد بازار شدند و بعضا حتی از انواع کلاس 2 هم کندتر هستند.

باید ها و نباید ها برای خرید کارت‌های SD

ابعاد فیزیکی
وسایل الکترونیکی مختلف از کارت‌های SD با ابعاد متفاوتی پشتیبانی می‌کنند که عبارتند از انواع SD با ابعاد استاندارد، مینی SD و میکرو SD.
کارت‌های SD استاندارد بزرگ‌ترینشان هستند هرچند که باز هم یک قطعه الکترونیکی کوچک به حساب می‌آیند. ابعاد این کارت‌ها هم برابر با 32x24x2.1 میلی‌متر است و تنها دو گرم وزن دارند. در اغلب دوربین‌های دیجیتال مصرفی از این نوع کارت‌ها استفاده می‌شود.
انواع مینی SD از کارت‌های SD کوچکترند و ابعادی برابر با 21.5x20x1.4 میلی متر دارند و وزنشان نیز تنها 0.8 گرم است. این نوع از کارت‌های حافظه این روزها چندان هم متداول نیستند و در اصل برای استفاده در تلفن‌های هوشمند طراحی شدند اما اکنون یک سایز کوچک‌تر از آنها نیز طراحی شده است.
کارت‌های میکرو SD کوچک‌ترین نوع این محصول هستند که تنها 15x11x1 میلی‌متر اندازه دارند و وزنشان هم از 0.25 گرم تجاوز نمی‌کند. از این کارت‌ها معمولا در اغلب تلفن‌های همراه هوشمند پشتیبانی کننده از کارت‌های SD و دیگر ابزارهای موبایل نظیر تبلت‌ها استفاده می‌شود.
کارت‌های SD تنها در اسلات‌های هم اندازه خود قابل استفاده هستند و برای نمونه نمی‌توان یک کارت میکرو SD را در اسلات کارت SD قرار داد. با این حال می‌توانید با خرید آداپتور کارت‌های اس‌دی کوچک‌تر را در بدنه بزرگ‌تر قرار داده و استفاده نمایید.


باید ها و نباید ها برای خرید کارت‌های SD

ظرفیت
همچون فلش‌های USB، هارد درایوها و درایو‌های SSD، کارت‌های SD نیز در ظرفیت‌های مختلف عرضه می‌شوند.
کارت‌های استاندارد SDSC (همان SD) بین یک تا دو گیگابایت و بعضا 4 گیگابایت ظرفیت دارند. بعدها انواع SDHC این کارت‌ها نیز عرضه شد که بین 2 تا 32 گیگابایت ظرفیت دارند. کارت‌های SDXC نیز انواع جدیدتر این کارت‌ها هستند که ظرفیتی مابین 32 گیگابایت تا دو ترابایت دارند. برای استفاده از این کارت‌ها ابزار الکترونیکی شما باید حتما از آنها پشتیبانی کند. این روزها اغلب ابزارهای الکترونیکی از کارت‌های SDHC پشتیبانی می‌کنند و البته وسایل پشتیبانی کننده از انواع SDXC هم در بازار موجود است که کمتر متداول هستند.

باید ها و نباید ها برای خرید کارت‌های SD

مطالب مشابه:

  • بررسی گوشی هوشمند Galaxy S5 miniبه گزارش مجله آقای آنلاین-شرکت سامسونگ چندی پیش بهترین گوشی هوشمند خود موسوم به Galaxy S5 را روانه بازار کرد. این محصول که به نوعی بهترین گوشی هوشمند در بازار جهانی هم
  • بررسی گوشی هوشمند BlackBerry Z3مجله اینترنتی آقای آنلاین-شرکت بلک‌بری که این روزها تلاش می‌کند جایگاه ازدست‌رفته خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را بازیابد، بر اساس نیاز کاربران انواع محصولات
  • کارت گرافیک نسل جدید ایسوس- R۹ ۲۸۰این کارت از سیستم خنک کننده انحصاری ایسوس با نام DirectCU II بهره می‌برد که تا 20% خنک تر و تا 3 برابر کم صدا تر می‌باشد. بهره مندی از فناوری CoolTech و مدار برق رسانی
  • معرفی چهار فبلت برتر دنیامجله آقای آنلاین : فبلت‌ها اندازه‌ای بین موبایل و تبلت دارند و جریان جدید ابزارهای همراه هستند. در این مطلب چهار مدل از برترین فبلت‌های دنیا را معرفی و ویژگی‌های مهم
  • راهنمای خرید بهترین دوربین‌ های دیجیتالاگر تصمیم به خرید دوریین دیجیتال کامپکت با امکانات خوب دارید، شاید این راهنمای خرید به شما کمک کند. ما دوربین های دیجیتال و جمع‌وجوری برایتان انتخاب کرده ایم که امکانات
بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.

ارسال نظر

نام:*
E-Mail:
متن نظر:
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود

کلیدواژه های سایت